TABATA

TABATA

❗ TABATA ❗
Tabata trening o dużej intensywności z obciążeniem własnego ciała. Trening skupiony na pracy wszystkich grup mięśniowych, podnosi wytrzymałość i intensywnie spala tkankę tłuszczową. W rytmie energetycznej muzyki nie można się znudzić, a szybko i skutecznie można osiągnąć doskonałe efekty.
Zasady treningu Tabata są bardzo proste; polega on na wykonywaniu ćwiczeń aerobowych i interwałowych z maksymalną (dopasowaną do wyjściowej kondycji fizycznej) intensywnością.
W czasie 4 minut treningu trzeba wykonać 4 rundy ćwiczeń. Każda runda trwa dokładnie minutę i składa się naprzemiennie z 20-sekundowego, intensywnego wysiłku oraz 10-sekundowego odpoczynku. Zachęcamy do treningu co drugi dzień, czas trwania to 50 minut. Zajęcia zawsze kończą się rozciąganiem i rozluźnianiem.
Tabata nie jest wskazana dla osób, które chcą ćwiczyć tylko od czasu do czasu – do jej wykonywania potrzebna jest stała dobra kondycja. Ze względu na dużą ilość ćwiczeń z podskokami, obciążających stawy nie poleca się jej również osobom z nadwagą Chęć rozpoczęcia tego rodzaju treningu powinny też omówić z lekarzem osoby mające nadciśnienie i choroby układu oddechowo-krążeniowego.
Dla osób początkujących proponujemy rozpocząć od zajęć szkoły kręgosłupa by ciało przygotować uelastycznić i zaadoptować do intensywnego treningu. Trening prowadzi doświadczona instruktorka Milena Brzychcy.
Czwartki 1815 z Mileną. Zajęcia są zamiast treningu TRX!
Serdecznie zapraszamy❗