W ZDROWYM CIELE ZDROWE STOPY – CZYLI FITNESS DLA STÓP

W ZDROWYM CIELE ZDROWE STOPY – CZYLI FITNESS DLA STÓP

W zdrowym ciele… zdrowe stopy – czyli Fitness dla stóp

 

Stopy niosą nas przez całe życie. Stanowią najbardziej eksploatowaną, a jednocześnie najbardziej zaniedbywaną część ciała. Kondycja stóp mówi wiele o stanie zdrowia całego organizmu. Przez odpowiedni masaż i ćwiczenia tej części ciała można zapewnić sobie relaks i  lepsze funkcjonowanie. Zdrowe stopy podnoszą komfort życia – dlatego warto  zadbać o nie na zajęciach grupowych Fitness dla stóp w Akademii Zdrowych Nawyków . To jedyny taki program fitness w Polsce. Uczestnicy tego treningu przekonują, że naprawdę warto!

Zajęcia Fitness dla stóp odbywają się w każdy poniedziałek – godz. 8.30 i czwartek –  19.15. Dołączyć można w każdej chwili. Z zajęć grupowych mogą korzystać osoby powyżej 16. roku życia.

Co dzieje się na zajęciach?

W programie zawsze jest że uelastycznianie łydki i stopy poprzez masaż, rozciąganie i sprężynowanie. Odpowiednio dobrany zestaw ćwiczeń wzmacnia mięśnie stóp oraz pozwala skorygować nieprawidłowe ich ułożenie, co w efekcie prowadzi do zredukowania różnych dolegliwości. Doświadczony terapeuta podpowiada jak mobilizować poszczególne stawy stopy. Proponuje różne pozycje i przybory w których można wyizolować i zaangażować nieczynne lub sklejone grupy mięśniowe. Uczestnik na nowo może nauczyć się poprawnych wzorców ruchowych. Rozbudzi świadomość i nauczy się  dbania o tę ważną część ciała. Efekty zauważalne są już po pierwszych zajęciach.

W przypadku ostrego i przewlekłego bólu stawu skokowego czy innego stawu stopy Klub Artemis proponuje kompleksową rehabilitację stóp i stawów biodrowych ale już do pracy indywidualnej. Ćwiczenia i terapię poprzedza fachowa analiza ustawienia poszczególnych części ciała względem siebie tzw. analiza postawy ciała. Zaburzenia w położeniu miednicy oraz ruchomości stawów biodrowych mają bowiem duży wpływ na ustawienie stopy. W celu takiej terapii należy już umówić się z instruktorem przez recepcję klubu.

Ćwiczenia dla stóp nie są banalną sprawą. Przecież to na nich spoczywa cały ciężar ciała. Traktowane są po macoszemu głównie jako mechanizm służący do poruszania się, nie zaś organ, o który trzeba zadbać. Stopy stanowią fundament ciała. Pełnią funkcję amortyzatora. Od ich ustawienia zależy cała sylwetka, bo tak jak stanie stopa, tak w ruchu układa się ciało. Często jednak stopy jako część ciała są przeciążone i narażone na urazy przez noszenie nieodpowiedniego obuwia, które doprowadza do zniekształceń. Deformacje w obrębie stóp pogarszają statykę ciała i prowadzą do wad postawy – wrodzonych lub nabytych. Jedne z najczęściej występujących dysfunkcji  to stopa płaska, płasko-koślawa. Taka stopa nie spełnia prawidłowo swojego zadania i powoduje przeciążenie kolejnych elementów ciała – kolan, bioder, stawów, kręgosłupa. A przecież dużą część życia spędzamy w pozycji stojącej. Przez długie chodzenie, przebywanie ciągle w jednej pozycji i dodatkowo noszenie niewygodnego obuwia zniekształca stawy stóp. Jeśli dodatkowo jest nadwaga, a wieczorem stopy są obolałe i spuchnięte – koniecznie trzeba się o nie zatroszczyć. O nogi powinni zadbać również diabetycy. Stanowią grupę szczególnie narażoną na powikłania chorobowe w tej części ciała.

Odpowiedni automasaż, który demonstruje prowadzący instruktor zapewni ulgę zmęczonym nogom. Jest dotykiem o dowiedzionej psychologicznej i fizjologicznej skuteczności. Należy się tylko odprężyć i wczuć i zaufać w lecznicze jego działanie. Systematyczne głaskanie, ugniatanie i rozcieranie mięśni wpływa na leżącą pod nimi tkankę. Skóra stóp zawiera aż 72 tys. wiązek nerwowych łączących się z wszystkimi ważnymi organami ciała. Dlatego masując stopy – uciska się  końcówki nerwów pobudzając tym samym cały organizm. To sprawia  że krew zaczyna szybciej krążyć i poprawia się wydolność organów wewnętrznych. Wpływa to na przemianę materii i skuteczniejsze usuwanie szkodliwych toksyn z organizmu. Masaż działa bardzo pozytywnie na organizm i stanowi przyjemny sposób na relaks. Usprawnia nie tylko twoje ciało, ale i psychikę. Mięśnie spinają się na skutek napięć psychicznych. Pochłaniają wtedy mnóstwo energii. Odpowiednia stymulacja – naprzemienne napinanie i rozluźnianie – odblokowuje ściśnięte i sklejone grupy mięśniowe. W ten sposób również można odzyskać siłę i zredukować stres i odprężyć się.

Profilaktyka jest najskuteczniejszym sposobem leczenia. Nie czekaj aż będzie za późno. Dowiedz się zatem od doświadczonego fizjoterapeuty, co należy robić, aby twoje nogi były jak najdłużej zdrowe i sprawne. Postaw na elastyczne, dobrze ruchome i świadome stopy. W Akademii Zdrowych Nawyków można liczyć na kompleksową rehabilitację stopy. Jeśli doznałeś urazu stopy, masz stan zapalny np. rozcięgna podeszwowego, zmiany zwyrodnieniowe, ostrogę piętową, haluksy, problem ze ścięgnem Achillesa, deformację palców zachęcamy do udziału w zajęciach grupowych. Twoje stopy są tego warte.